کاهو

 ،

لذت انتخاب آگاهانه

کاهو

 ،

لذت انتخاب آگاهانه



ویتامین بانوان

 

یه روز داشتم میرفتم خرید دوستم محدثه رو دیدم بعد از حال و احوال پرسی گفت دارم میرم دکتر چون موهام خیلی میریزه بهش گفتم از موادی استفاده کن که ویتامین E زیادی دارن مثل دونه های روغنی و خیلی ویتامین های دیگه که کاملشو اینجا براتون توضیح میدم ...

 

امروزه خانوما توجه زیادی به سلامت خودشون دارن که این امر نیازمند پیروی از یه برنامه تغذیه ای و سبک زندگی صحیحه. برای دستیابی به سلامت، خانوما باید همه مواد مغذی ضروری رو دریافت کنن تا از بروز مشکلات سلامتی جدی جلوگیری بشه. در ادامه به ویتامین هایی که نقش ضروری در حفظ سلامت زنان دارن اشاره میکنم :

 

ویتامین ث

ویتامین ث خواص سلامت بخش زیادی داشته و سیستم ایمنی رو هم تقویت میکنه. باعث کاهش ریسک ابتلا به سرطان، بیماری های بافتی و قلبی عروقی میشه. همچنین ویتامین ث برای ساخت گلبول های قرمز خون ضروریه. مواد غذایی سرشار از ویتامین ث عبارتند از: گوجه فرنگی، سیب زمینی، پرتقال، بروکلی، کیوی، گریپ فروت، فلفل، گوجه فرنگی و کلم.

 

ویتامین ب ۷

ویتامین ب ۷ یا بیوتین برای رشد سلول ها و سنتز اسیدهای چرب ضروری بوده و باعث ارتقای سلامت پوست، مو و غدد بزاقی میشه. علاوه بر این، بیوتین باعث تحریک رشد مو شده و ناخن های شکننده روهم ترمیم میکنه. بهترین منابع غذایی ویتامین ب ۷ عبارتند از: هویج، عدس، پنیر، زرده تخم مرغ، ماهی، بادام، موز، میوه های زرد رنگ، برنج قهوه ای، سبزیجات سبز برگ، سویا، شیر و ماست.

 

ویتامین خانم ها

 

ویتامین  E

این ویتامین اثرات ضد پیری داشته و از آسیب های سلولی جلوگیری میکنه. این ویتامین برای سلامت مو و پوست ضروریه بنابراین این ویتامین در اکثر محصولات آرایشی مربوط به پوست و مو یافت میشه. بهترین منابع غذایی این ویتامین عبارتند از: کره بادام زمینی، روغن ذرت، اسفناج، جوانه گندم، فندق، بادام، مارگارین، روغن آفتابگردان و دانه آفتابگردان.

 

ویتامین  A

این ویتامین به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل نموده و به قوی شدن مو، استخوان ها و دندان ها کمک میکنه. مواد غذایی غنی از این ویتامین عبارتند از: شیر، پاپایا، هندوانه، هویج، تخم مرغ، هلو، اسفناج، گلابی، کدو، گوجه فرنگی، گواوا، بروکلی، پاپایا، فلفل قرمز و غلات غنی شده.

 

 

ویتامن ب ۶

ویتامین ب ۶ یا پیریدوکسین برای سلامت سیستم ایمنی ضروریه. این ویتامین سطح قند خون رو تنظیم میکنه و خستگی های اوایل صبح در زنان باردار رو هم رفع میکنه. کمبود این ویتامین در بدن ممکنه منجر به ایجاد کم خونی بشه. غذاهای حاوی این ویتامین به این شرح هستند: دانه ها، مغزها، ماهی ها، موز، گوشت، غلات غنی شده، آووکادو و جو دو سر.

 

ویتامین K

این ویتامین، انعقاد خون رو در حالت نرمال نگه داشته و استخوان ها رو تقویت میکنه. بنابراین این ویتامین برای عملکرد نرمال سیستم ایمنی بسیار ضروریه. می توان این ویتامین رو از روغن ماهی، غلات کامل؛ روغن سویا و سبزیجات برگ سبز دریافت کرد.

 

 ویتامین ب ۹

ویتامین ب ۹ یا فولیک اسید، برای درمان فشار خون بالا، بیماری های قلبی، سرطان و فقدان حافظه بسیار مفیده. این ویتامین باروری رو در زنان افزایش داده و همچنین برای رشد جنین در دوره بارداری بسیار ضروریه. این ویتامین در غذاهایی ماند خربزه، توت فرنگی، سبزیجات با برگ سبز یا تیره، مخمرهای تغذیه ای، آب پرتقال، مارچوبه و غلات غنی شده یافت میشه.

 

ویتامین بانوان

 

 ویتامین ب ۱۲

ویتامین ب ۱۲ یا ریبوفلاوین، برای متابولیسم بدن و رشد نرمال ضروری میشه. این ویتامین، استرس، اضطراب، خستگی رو درمان میکنه. کمبود این ویتامین ممکنه باعث ضعف سیستم ایمنی بدن بشه. برخی از منابع غذایی این ویتامین عبارتند از شیر، قارچ، تخم مرغ، غلات، گوشت، پنیر، ماست، سبزیجات برگی و سویا.

 

ویتامین دی

این ویتامین محلول در چربی، به جذب کلسیم کمک میکنه که برای داشتن استخوان های قوی بسیار ضروریه. این ویتامین باعث ارتقای بینایی و تسکین دردهای قاعدگی هم میشه. برای تولید این ویتامین در بدن می تونین روزانه ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در جلوی نور آفتاب قراربگیرین.همچنین میتونین از غذاهایی مثل تخم مرغ، ماهی های چرب و شیر غنی شده برای دریافت ویتامین دی استفاده کنین.

  تجربه ای از  فتانه تبریک          تاریخ  95/12/29       زمان مطالعه  4 دقیقه   تعداد بازدید  184